T.E.
8/01/2025

S’ha reduït un 47% el nombre de camions que han sortit del recinte portuari respecte al mateix dia de l’any passat
Les mobilitzacions convocades pel col·lectiu Revolta Pagesa han provocat aquest dimecres importants afectacions en el trànsit de camions al Port de Tarragona. El bloqueig de l’accés principal al recinte portuari, situat a l’A-27, ha obligat a tancar la porta principal d’entrada i sortida de vehicles pesants, alterant de manera significativa l’activitat logística del port.
Davant aquesta situació, l’Autoritat Portuària de Tarragona (APT) ha activat el Pla d’Autoprotecció en fase d’alerta i ha reforçat la presència de la Policia Portuària a l’accés afectat per donar suport als usuaris. L’APT ha expressat respecte pel dret de protesta del col·lectiu agrari, però també ha advertit de les possibles afectacions econòmiques sobre el territori si el bloqueig es manté en el temps.
Segons les dades facilitades per l’ens portuari, durant el primer matí de protesta s’ha registrat una reducció del 44,25% en el moviment de camions respecte al mateix dia i franja horària de l’any passat. Entre les cinc del matí i les dotze del migdia han accedit al port 566 camions, mentre que l’any anterior en van ser 972. Pel que fa a les sortides, se n’han comptabilitzat 468, davant les 883 registrades un any enrere.
Les afectacions han estat especialment notables en el sector agroalimentari. El Sistema d’Entrega d’Agroalimentaris ha registrat fins al migdia només 124 lliuraments de cereals, enfront dels 687 del mateix dia de l’any passat, fet que suposa una caiguda superior al 80%.
Per garantir la seguretat, l’APT ha habilitat un carril d’entrada i un de sortida per facilitar el pas de vehicles d’emergència i la sortida de mercaderies perilloses. Paral·lelament, es manté la coordinació amb Mossos d’Esquadra, Protecció Civil i altres cossos de seguretat per regular el trànsit i valorar mesures addicionals si cal.
L’Autoritat Portuària ha recordat que les mercaderies agroalimentàries que entren pel Port de Tarragona tenen un paper complementari i no competeixen amb la producció agrària catalana, ja que es tracta majoritàriament de productes que no es produeixen al país o que serveixen per cobrir mancances del mercat estatal.























