T.E.
11/12/2020

La producció fotovoltaica cobrirà fins a un 20% del consum elèctric de IQOXE.
Industrias Químicas del Óxido de Etileno (IQOXE) ha decidit invertir un milió d’euros en una nova planta fotovoltaica ubicada a les seves instal·lacions de la Canonja (Tarragona). La planta, que estarà en marxa en el segon semestre del 2021, disposarà d’una potència total d’1,1 MW, suficient per cobrir la necessitat d’electricitat anual d’uns 400 habitatges.
Amb aquest objectiu, s’instal·larà un total de 2.990 plaques fotovoltaiques sobre les cobertes dels edificis de IQOXE, que ocuparan una superfície total de 10.500m2. La producció fotovoltaica cobrirà fins a un 20% del consum elèctric de IQOXE i suposarà que la companyia deixarà d’emetre un total de 650 tones anuals de CO2 a l’atmosfera, refermant així el seu compromís amb el medi ambient i la reducció de substàncies contaminants.
«Aquesta nova planta fotovoltaica reitera també el compromís de IQOXE amb els seus treballadors i el territori a través de la reinversió en nous projectes industrials al Polígon Petroquímic de Tarragona», assegura el nou director general adjunt de IQOXE, Javier de Benito.
Junt amb la nova inversió, IQOXE també ha renovat l’acord de joint venture que manté amb Carburos Metálicos per a la recuperació de CO2 des del 1999. Les instal·lacions, ubicades a la Canonja, compten amb una capacitat de captació anual de fins a 32.000 tones de CO2, les quals són transformades posteriorment en gas reutilitzable per a la producció de begudes carbonatades.
Finalment, IQOXE ha decidit formar part de la Plataforma Hidrogen Verd Catalunya Sud, que impulsa la Universitat Rovira i Virgili (URV) i compta amb la col·laboració de l’Associació Empresarial Química de Tarragona (AEQT).
























