Agrodelta compra les naus de Medesa a Amposta

T.E.
17/01/2022

Amb aquesta operació Agrodelta amplia les seues instal·lacions a 7.000 metres amb dues naus, una de 1.500 metres i una altra de 5.500.

L’empresa Agrodelta ha ultimat la compra de les naus que ocupava l’empresa de cartó ondulat Medesa, a l’avinguda Santa Bàrbara d’Amposta. L’alcalde de la capital del Montsià, Adam Tomàs, ha celebrat el tancament de l’operació empresarial, que ha titllat de «molt important» per al futur econòmic del municipi.

«Valorem positivament que passe de bancs a empreses, i, a més, és una empresa del sector primari i d’Amposta», segons declaración al Diari de Tarragona. L’actiu s’anunciava a la venda per 1,69 milions d’euros i l’empresa l’ha adquirit després de tancar un acord amb Servihabitat, qui gestionava l’actiu bancari fruit d’un concurs de creditors l’any 2012.

Amb aquesta operació Agrodelta amplia les seues instal·lacions a 7.000 metres amb dues naus, una de 1.500 metres i una altra de 5.500, amb una parcel·la una de 15.600 metres quadrats, per poder incrementar de forma important la seua activitat.

Medesa va fer fallida tot i rebre l’aval i les ajudes del Govern de la Generalitat l’any 2011 després d’un ERO on es van fer fora una trentena de treballadors i els intents de la conselleria d’Empresa i Ocupació per salvar una de les empreses pioneres del territori.

Les empreses interessades en la nau, entre elles Agrodelta, van acudir fa un temps a l’Ajuntament d’Amposta per sol·licitar informació sobre compatibilitats urbanístiques i sobre les llicències d’obres i activitats. L’espai es troba en un sòl que no s’ha desenvolupat, però que permet tirar endavant l’activitat amb un pla de millora.

Agrodelta és la marca comercial que representa l’empresa Agrofert Delta S.L. El seu propietari i gerent Jaume Daudén explica al Diari que fa gairebé un any que l’empresa estava en negociacions per adquirir la nau.

Grupo Castilla creix un 17% i tanca 2025 amb 36M€ de facturació

Grupo Castilla creix un 17% i tanca 2025 amb 36M€ de facturació

T.E. 5/03/2026 Grupo Castilla ha tancat el 2025 amb unes vendes de 36M€, la qual cosa suposa un increment del 17% respecte a la facturació de l'exercici anterior. Segons ha comunicat la companyia, l'impuls del negoci orgànic va ser determinant, amb una pujada del 10%...