T.E.
27/10/2026

El tràfic marítim creix un 6,3% en els primers nou mesos de l’any, impulsat pel petroli cru, els cereals i els productes químics
El Port de Tarragona va moure 2.835.234 tones de tràfic marítim durant el setembre, un 6,3% més que el mateix mes de l’any passat. És la xifra més alta registrada en un mes de setembre des del 2017.
Amb aquest resultat, els molls tarragonins acumulen 22,9 milions de tones durant els primers nou mesos del 2026, un increment també del 6,3% respecte al mateix període del 2025. L’evolució del petroli cru, els cereals, els productes químics i els biocombustibles explica una part del creixement.
El petroli cru continua al capdavant
Els líquids a doll representen el 64,8% del tràfic marítim acumulat al Port. Durant el setembre van sumar 1,74 milions de tones, un 11,2% més que un any abans, mentre que en el conjunt dels nou primers mesos van arribar als 14,86 milions de tones, amb un augment del 6,1%.
El petroli cru va ser la mercaderia amb més moviment al setembre, amb 891.898 tones, 245.139 més que el mateix mes del 2025. L’increment mensual va ser del 37,9%.
En l’acumulat de l’any, el cru arriba als 6,79 milions de tones, un 2,9% més, i es manté com la primera mercaderia del Port, amb el 29,6% del tràfic total. També creixen altres productes derivats del petroli: el fuel-oil puja un 38,9%, fins a les 927.640 tones, mentre que la categoria d’altres productes petrolífers arriba a 1,21 milions de tones, un 87,1% més.
Pel que fa al grup de productes químics, biocombustibles i altres líquids, el tràfic acumulat se situa en 2,99 milions de tones, un 7% més que en el mateix període del 2025. És el millor registre dels darrers tres anys.
Els cereals impulsen els sòlids a lloure
Els cereals, pinsos i farines van sumar 738.010 tones al setembre, un 39,2% més que un any abans. Aquesta xifra representa el 82% dels sòlids a lloure moguts durant el mes.
Dins d’aquest grup, els cereals i les seves farines van registrar 638.636 tones al setembre, amb un augment del 50,6%. En els primers nou mesos de l’any acumulen 3,37 milions de tones, un 10,4% més, i se situen com la segona partida més important del Port, només per darrere del petroli cru.
En conjunt, els sòlids a lloure són el grup que més creix en l’acumulat anual dels tres grans apartats de mercaderies. Fins al 30 de setembre van sumar 6,60 milions de tones, un 8,7% més que en el mateix període del 2025.
La càrrega general, per la seva banda, va créixer un 19,4% al setembre, fins a les 200.625 tones. Tot i aquest repunt mensual, és l’únic dels tres grans grups que no presenta una evolució positiva en l’acumulat de l’any, amb 1.452.695 tones.
Entre les mercaderies que guanyen pes també hi ha els biocombustibles, que sumen 225.313 tones, un 151,1% més. Els productes químics, per la seva banda, creixen un 3,8% i arriben als 2,94 milions de tones.
Més moviment als accessos i més vaixells
Els accessos terrestres al recinte portuari van registrar 221.758 moviments de vehicles durant el setembre, entre entrades i sortides, un 8,9% més que el mateix mes del 2025. En l’acumulat de l’any, els moviments arriben als 1,88 milions, amb un increment del 5,1%.
A l’Eix Transversal, els moviments de turismes van créixer un 9,7% al setembre, fins als 99.910. També van augmentar els desplaçaments de vianants, que van arribar als 9.239 durant el mes, un 37,3% més, i als 65.234 des de començament d’any, un 4,3% més.
Pel que fa al tràfic marítim, el Port ha rebut 1.670 vaixells fins al setembre, un 2,3% més que en els primers nou mesos del 2025.
Segons les dades del conjunt del sistema portuari estatal disponibles fins a l’agost, Tarragona va registrar un creixement del 6,3%, per sobre de l’1,1% del conjunt dels ports de l’Estat. Se situa així com el tercer port amb més increment percentual, per darrere de Castelló, amb un 11,2%, i Bilbao, amb un 7,7%.























