T.E.
11/03/2026

Una de les novetats és la degustació “Encarxofa’t a la Rambla Jaume I”, que es portarà a terme el diumenge 22 de març a partir de els 11h
La carxofa agafa el relleu de la galera per protagonitzar l’onzena edició de les jornades gastronòmiques dedicades a aquesta hortalissa pròpia de l’horta cambrilenca, que se celebraran del 13 al 29 de març. Aquesta segona cita del calendari gastronòmic de Cambrils arriba amb xifres de rècord, amb la participació de 40 restaurants que oferiran menús i plats encarxofats durant tota la campanya.
El programa inclou també diverses activitats paral·leles, com dues sessions de cuines obertes als restaurants Hiu i El Pòsit i una degustació popular a la Rambla Jaume I, que estarà amenitzada amb actuacions musicals.
L’alcalde de Cambrils, Oliver Klein, ha posat en valor la qualitat dels productes del territori i la importància del sector primari. Segons ha afirmat, “la clau de l’èxit de les jornades és el treball en equip entre productors, hostaleria i administració, que combina la qualitat dels productes amb l’excel·lència dels restaurants i els atractius de la destinació”.
Per la seva banda, la regidora de Promoció Econòmica, Patricia de Miquel, ha explicat que les jornades de la carxofa són les segones que s’emmarquen en el nou concepte Boca Cambrils, que passa del mar a l’horta amb un producte emblemàtic del territori. En aquest sentit, ha destacat l’estrena d’una nova acció a la Rambla Jaume I, que “dinamitzarà aquesta zona comercial i l’enfortirà com a espai de trobada, posant en valor el producte local i acostant els restaurants a visitants i residents”.
Una de les novetats d’aquesta edició és la degustació popular “Encarxofa’t a la Rambla Jaume I”, que tindrà lloc diumenge 22 de març a partir de les 11 del matí fins a exhaurir existències. Durant la jornada, els assistents podran tastar creacions d’alguns dels restaurants participants mentre gaudeixen de diverses actuacions musicals.
D’altra banda, els xefs Sergi Palacín, del restaurant Hiu, i Mercè Prado, d’El Pòsit, obriran les portes de les seves cuines per mostrar com elaboren alguns dels plats dels menús de les jornades. El 16 de març a les 17 hores, Palacín cuinarà un fricandó de galta de tonyina amb carxofa i bolet erengui, mentre que el 26 de març a les 18 hores, Prado prepararà carxofa en textures amb gamba blanca de Cambrils i essència de suquet. Els showcookings són gratuïts, amb aforament limitat, i cal reservar prèviament.
Les jornades formen part del calendari gastronòmic de Cambrils, que té com a objectiu donar a conèixer els productes de temporada i de quilòmetre zero, com la carxofa —un dels conreus tradicionals dels productors de la cooperativa—, al mateix temps que promociona la gastronomia i el territori.
La carxofa és una hortalissa de temporada fortament arrelada al territori, molt valorada per la seva versatilitat a la cuina i les seves propietats nutritives. La varietat utilitzada a la zona és la blanca de Tudela, que, cultivada a nivell del mar i amb les condicions agroclimàtiques de l’entorn, dona com a resultat una carxofa tendra, saborosa i d’alta qualitat.
Els restaurants participants oferiran una gran varietat de propostes gastronòmiques amb aquest producte com a protagonista, amb carxofes a la paella, a la cassola, confitades, gratinades, farcides, en crema o en tempura, entre moltes altres elaboracions. També hi participarà el restaurant pedagògic de l’Escola d’Hoteleria i Turisme, que oferirà menús degustació amb la carxofa com a ingredient estrella.

























