El Govern de Tarragona obre la porta a frenar la construcció de la urbanització al camp de golf Costa Daurada

T.E.
19/02/2020

El conseller de Territori de l’Ajuntament de Tarragona, Xavi Puig, ha anunciat que s’ha retirat de l’ordre del dia del Plenari municipal del proper divendres l’aprovació definitiva del Text refós del Pla parcial urbanístic 43 Mas d’en Sorder. El conseller ha afirmat que “aquest pla va ser aprovat per l’anterior govern però no respecta l’objectiu polític de l’urbanisme sostenible que defensem des del govern de Tarragona, i per tant entenem que mereix ser repensat”.

El regidor ha explicat que el pla el va aprovar el govern anterior, que també el va avançar de sexenni , i va ser dels espais que en la negociació del POUM no es va poder salvar, tot i que està al mig de l’anella verda. Tot i això, ha assenyalat que els promotors han fet bé la seva feina, i malgrat que els seus interessos són perfectament lícits, «el govern ha de mirar per tota la ciutat».

S’ha retirat de l’ordre del dia del Plenari municipal de divendres l’aprovació definitiva del PP-43 a Mas d’en Sorder

Respecte el Pla, ha dit que pot tenir alguns aspectes positius com la gestió forestal, l’arranjament de camins o l’establiment de places hoteleres. No obstant això, el conseller ha valorat negativament el fet de “fer un altre tros de ciutat allunyat del centre, amb 237 habitatges baixos fent la funció de segones residències vinculades al golf. Aquest no és el model que volem per Tarragona, perquè defensem la ciutat cohesionada i sostenible”.

En relació a la Comissió de Territori celebrada la passada setmana, Puig ha afirmat que «vam poder constatar que podíem aglutinar el suports polítics suficients per salvar i protegir aquest entorn de l’Anella Verda», en referència a la CUP i JxT.

Xavi Puig ha afirmat que molts ciutadans i ciutadanes i moltes entitats els hi  han mostrat la seva preocupació pel pla, i per això han decidit aprofitar aquesta oportunitat per sumar una majoria política. “Escoltar tothom, entendre’ns amb les altres forces polítiques, preservar el medi l’anella verda i no arronsar-se davant de ningú és el que ens converteix en el govern del canvi que necessitava la ciutat».

Per aquests motius, no s’ha inclòs el punt a l’ordre del dia del Plenari i s’ha proposat la via de la modificació del POUM en aquell àmbit com a possible solució. “S’ha obert una línia de diàleg amb tots els partits per repensar el creixement d’aquell sector i el model de ciutat que volem, però necessitàrem que el govern rebi els suports oportuns».  Durant aquest període “veurem si tenim suports suficients per aprovar una modificació de l’àmbit del PP43 que volem enfocar-lo amb l’anul·lació de la construcció dels 230  habitatges”.

Finalment el regidor de Territori també ha mostrat la preocupació del govern per la preservació i millora del corredor biològic i humà de l’Anella Verda, en un context on «tots hem de lluitar contra l’emergència climàtica des de tots els fronts, també des d’un urbanisme sostenible».

Grupo Castilla creix un 17% i tanca 2025 amb 36M€ de facturació

Grupo Castilla creix un 17% i tanca 2025 amb 36M€ de facturació

T.E. 5/03/2026 Grupo Castilla ha tancat el 2025 amb unes vendes de 36M€, la qual cosa suposa un increment del 17% respecte a la facturació de l'exercici anterior. Segons ha comunicat la companyia, l'impuls del negoci orgànic va ser determinant, amb una pujada del 10%...